Ajudes accessibilitat

Sense Barreres

Ajudes a l’accessibilitat – Subvencions Habitatge sense Barreres

L’objectiu del programa SENSE BARRERES és contribuir a l’eliminació de barreres arquitectòniques per a garantir una millora de l’accessibilitat en els edificis d’habitatges per a les persones amb mobilitat reduïda. Actualment, segons el nostre estudi de “L’Accessibilitat dels Habitatges a Espanya”, hem detectat que tan sols el 0,6% dels 9,8 milions d’edificis d’habitatges són universalment accessibles a Espanya, la qual cosa està molt lluny de garantir la plena inclusió i igualtat de les persones amb mobilitat reduïda i discapacitat.

Amb la voluntat de garantir el dret a la vida independent de totes aquelles persones amb mobilitat reduïda i/o discapacitat, la Fundació Mútua de Propietaris amb el seu Programa SENSE BARRERES, s’ha implicat com a part activa a contribuir tècnica i econòmicament en la millora de l’accessibilitat dels edificis d’habitatges i el seu entorn amb la finalitat d’assegurar que qualsevol persona pot realitzar de manera lliure i independent el recorregut que va des del carrer a la porta de la seva casa.

Per això, el Programa SENSE BARRERES posa a la teva disposició unes convocatòries d’ajust econòmics perquè aquests edificis d’habitatges que avui dia encara no compleixen amb els criteris d’accessibilitat puguin adaptar-se i quedar lliures de qualsevol barrera arquitectònica amb la finalitat de contribuir a una societat més justa i igualitaria

Com podem ajudar-te?

A través del Programa Sense Barreres atorguem ajuts per a subvencionar part del cost de les intervencions que permetin l’eliminació de barreres arquitectòniques o la millora de l’accés a l’habitatge ,en les zones comunes del teu edifici com, per exemple:

• Instal·lació d’un ascensors
  • Supressió de barreres arquitectòniques:
    • Supressió de desnivells en l’accés del carrer als vestíbuls dels edificis.
    • Reformes constructives que comportin l’enderrocament, eixamplament o adequació de portes, passadissos i ampliació de parades, millora de les condicions d’accessibilitat als ascensors existents, salva-escales o altres dispositius d’accessibilitat, i la instal·lació de plataformes elevadores verticals (PVE)

Quin es el següent pas?

Revisar periòdicament les nostres convocatòries d’ajuda a l’accessibilitat per a veure quina és la millor convocatòria d’ajuda que permetrà que el teu edifici d’habitatge sigui lliure de barreres arquitectòniques.

Solucions a les que pots optar...

Convocatòria d' ajuts econòmcs per obres d'accessibilitat als edificis Madrid 2022.
Madrid Ciudat i Comunitat de Madrid
Convocatoria: Tancada
Convocatòria d'ajuts econòmics per a obres d'accessibilitat als edificis Barcelona 2022.
Barcelona i Àrea Metropolitana.
Convocatoria: Tancada
Espanya Peninsular, Balears i Canàries