Inici   Observatori – Estudis accessibilitat

Observatori – Estudis accessibilitat

L’Observatori d’accessibilitat és el cor de la Fundació Mutua de Propietarios i neix de la necessitat de sensibilitzar i incloure a la societat a les persones amb mobilitat reduïda amb problemes d’accessibilitat a l’habitatge i al seu entorn. El nostre objectiu és generar coneixement per poder incidir en els actors polítics i socials la responsabilitat dels quals és resoldre aquestes problemàtiques.

Observatori accessibilitat

En una societat cada dia més envellida, on segons les dades del INE la població de 65 anys i més passarà de 8,6 milions a 14,2 milions al 2066, es necessari conscienciar a la societat i als polítics que les necessitats d’accessibilitat i dependència seran creixents en un futur proper.

Avui en dia, segons les últimes dades vigents al INE, un de cada cinc dependents de 65 i més anys no pot sortir de casa seva, convertint-se en un presoner a la seva llar.

La mobilitat reduïda és una de les circumstàncies personals que influeix en aquesta situació de confinament on l’accessibilitat a l’habitatge i al seu entorn tenen un paper essencial. El fet de no disposar d’un edifici d’habitatges accessible que permeti realitzar amb llibertat i sense barreres el recorregut del carrer a la porta de casa seva pot influir també en un sentiment de por a sortir de casa seva que culmina en una situació de confinament.

Per altra banda, si analitzem els resultats obtinguts a l’estudi sobre “L’Accessibilitat dels habitatges a Espanya” realitzat pel nostre Observatori d’accessibilitat, veiem que en 6 de cada 10 edificis hi ha escales en el tram del carrer al portal o que encara tenim un 22% d’edificis que manquen d’ascensor. Aquesta falta d’accessibilitat universal en l’accés del carrer al portal en un recorregut típic d’un edifici d’habitatges és, sense cap dubte un aspecte fonamental en el que actuar per millorar la qualitat de vida d’aquestes persones.

A més, l’Observatori de la Fundació Mutua de Propietarios també vol sensibilitzar sobre els problemes que es troben les persones amb mobilitat reduïda amb discapacitat.

Les conseqüències de la falta d’accessibilitat universal dels edificis d’habitatges influeix de forma notable en que aquestes persones també es trobin confinades a les seves llars. En aquest punt, la problemàtica és similar, però també hi ha casos on els elements que es troben en els edificis d’habitatges, malgrat ser suposadament accessibles, no ho són. En altres paraules, tots aquells edificis que tenen ascensor sense que estigui equipat amb elements com botoneres en Braille o anunci sonor seran igualment limitatius en relació a l’accessibilitat segons el tipus de discapacitat que presenti la persona fomentant de nou la situació de confinament.

En aquest sentit, a l’Observatori de la Fundació Mutua de Propietarios posem a disposició de la societat tots aquells estudis que anem realitzant al voltant de la següents temàtiques:

• El nivell d’accessibilitat a l’habitatge.
  • Els problemes socials que experimenten les persones amb mobilitat reduïda.

Com podem ajudar-te?

Des de l’Observatori conscienciem, sensibilitzem i transmeten a la societat els problemes que una persona de mobilitat reduïda experimenta, així com les dificultats d’accés a la seva llar.

Els habitatges espanyols suspenen en accessibilitat universal