• En funció de la seva caducitat:

o  Sessió: Són aquelles dissenyades per a demanar i emmagatzemar dades mentre l’usuari accedeix a la pàgina web. Se solen emprar per emmagatzemar informació que només interessa conservar per a la prestació de el servei sol·licitat per l’usuari en una sola ocasió (per exemple, una llista de productes adquirits) i desapareixen a l’acabar la sessió.

• En funció de la seva procedència:

o   Pròpies: Són aquelles que s’envien a l’equip terminal de l’usuari des d’un equip o domini gestionat pel propi editor i des del qual es presta el servei sol·licitat per l’usuari.

• En funció de la seva finalitat:

o   Tècniques: Són aquelles que permeten a l’usuari la navegació a través de la pàgina web i la utilització de les diferents opcions o serveis que en ella existeixen. Per exemple, controlar el trànsit i la comunicació de dades, identificar la sessió, accedir a les parts Web d’accés restringit, recordar els elements que integren una comanda, realitzar la sol·licitud d’inscripció o participació en un esdeveniment, utilitzar elements de seguretat durant la navegació i emmagatzemar continguts per a la difusió de vídeos o so.